Aforismer

Jag hittade en rolig bok i mammas boksamling som jag snodde med mig hem, Gubbaboken heter den! Det står massa aforismer i den.
En aforism är ett kortfattat formulerad visdomsord, tänkespråk. Ofta (men inte alltid) med en oväntad omkastning, ironi, kritisk udd, cynism eller en paradox.
Så jag har tänkt att dela med mig av ett par aforismer lite då och då, här kommer ett par!!

Det är med ens bästa sidor som med semesterbilderna
- folk vill inte se för många

Ett sätt att alltid tycka om sitt utseende är
att jämföra sig med ett hängbuksvin

Visa dina svagheter - folk älskar att se andras fel

Förfinade människor är inte finare än andra
- de har bara en sådan dialekt

Det är inte din karaktär det är fel på utan karaktären
på den frestelse du utsätts för

Tjaaa, man skulle ju kunna säga att jag är lika bitter som en gammal gubbe, eller så håller man bara tyst om det!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0