Fan å dessa dessa rubriker

Sitter för tillfället i Fagersta, ska snart få åka hem till Gävle igen, cirkus kl fyra slutar jag, och har varit borta sen halv åtta igår morse! Det blir ett par timmars arbete det ska ni veta! Har gått bra faktiskt! Inte så många resenärer nu när det är sommar, annars är det massa skolungar å arbetare som pendlar fram å tillbaka, fram å tillbaka!
En del resenärer är toppen, en del är helt slut i huvudet, å en del måste man bara skratta åt! Som igår tex... På våra tåg finns det oftast två toaletter, en bak å en fram. Men igår så hade vi ett tågsätt med bara en toalett. Och när vi kom till surahammar såg jag hur två småpojkar går på tåget genom dörren längst bort från mig, jag stog vid dörren närmast toaletten. När jag kollar in i tåget å ser att alla kommit av och på innan jag låser dörrarna ser jag dessa pojkar yra fram å tillbaka å putta på varandra, sen ser dom mig å hoppar in å sätter sig! Jaha dom busade väl tänkte jag. När jag kommer fram till dom så vips, då har dom somnat minsan, blixttrötta måste dom ha varit.. jo tjena.. så puttar jag till dom å säger hej, vips så är dom jättepigga igen å tar fram plånboken å vill dela på en vuxenbiljett... haha, å det sista dom säger är: Har ni ingen toalett på det här tåget?
Hahaha, några så genomskinligt misslyckade tjyvåkare har jag nog aldrig varit med om! Kan ju tillägga att dom inte gick nåt på toa sen heller! Jag bara skrattade åt dom! Dom va söta ändå..

Min mor ska komma å hälsa på i nya lägenheten idag, ska bli trevlans, IKEA kommer nog besökas ett par gånger kan jag tänka mig.. brukar bli så!!
Näää, nu ska jag sätta mig å kolla på tv innan mitt tåg kommer!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0