Häromdagen...

Häromdagen...

...så va jag på väg till jobbet, å det blåste å va snö blandat regn typ så det va rätt ruggigt väder, då ser jag fram under luvan att det kommer en tant gåendes emot mig. En vanlig tant, en sån man ser på apoteket, en mormor, sån som klär sig i blommiga klänningar, en sån som vill att folk ska rulla upp håret på en, liksom, vilken vanlig tant som helst... vet ni vad hon har på sig?? En röd canadian goose jacka!!! Hahaha, fatta va paff jag blev. Sånna jackor har ju små smaklösa fjortisar/sthlms-wannabes på sig bara för att det är inne! Det va helt fel enligt mig iaf. Men det fick mig att le på vägen till jobbet iaf

... så skulle jag ut i Falun med ett par polare, å jag skulle ta ut pengar innan. Å tjejen som står framför i kön tog sån förbannat jävla lång tid på sig vid bankomaten, så då frågade jag henne: "Är du färdig snart eller ska du kolla pensionssparandet också? " Hahaha, jag tyckte jag va så himla rolig.. hon tyckte inte det va lika roligt för hon mumlade nåt elakt å gick därifrån!

...så låg jag å sov, å så vaknade jag av att katten höll på att röra på sig å dona. Och när jag vaknar är jag totalt lost, nästan så jag inte är kontaktbar, men så vaknade jag iaf, å så började jag känna lukten av kattmat. Så jag tänkte att katten varit å käkat mat å sen kommit å lagt sig bredvid mig igen.. men så började jag vakna till mer å mer, för jag kände lukten mer å mer, till slut insåg jag att det inte stod riktigt rätt till så jag tänder lampan... Då har det förbaskade kattskrället spytt... PRECIS bredvid kudden jag låg på...mmm, vilket härligt uppvaknande.. INTE

...så kom jag hem å skulle in i min lägenhet, å jag trängde mig förbi några folk som stod i vägen precis framför min port, i mitt hus finns det fyra portar, å så tar jag upp den där brickan som fungerar som så att man låser upp porten med. Men så lyser lampan rött. Va fan tänker jag, för dom håller på å bygga om å grejsa, om dom bytt lås under tiden jag va borta. Men jag står å försöker å försöker, men det går inte, så kollar jag in genom dörren, "Men, har dom målat om väggarna å så?? så här såg det inte ut när jag lämnade stället!!?" Då gick det upp för mig, jag försökte gå in i fel portuppgång. Fy va pinsamt det blev, för sen va jag tvungen att gå förbi det där folket igen som jag en gång trängt mig förbi tidigare för att komma in - i fel port. Men jag kom hem till slut iaf!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0