miljövännen

Jag va till affärer idag, när jag skulle hem stog två killar på kanske 14 år, och öppnade en varsin läskflaska, sån med kapsyl, mot ett räcke. Den ena böjde sig ner å tog upp sin kapsyl och frågade om den andra inte skulle ta upp sin, nej sa han, så den första tog upp båda kapsylerna och slängde dem, det va lite gulligt tyckte jag. Då tänkte jag ifall det här med miljöförstörning, ozonlagret och sånt, berör yngre mer än vad det berör oss lite "äldre". För jag bryr mig inte så mycket egentligen.. men så tänkte jag, jooo, jag är duktig miljövän.. -Jag slänger ju mina sopor..

sekunden senare insåg jag att det inte har så mycket med att vara miljövän att göra.. det har att göra med att man inte vill ha fullt med sopor i sin lägenhet.. då kände jag mig inte lika duktig längre.. 
Men en sekund av duktighetskännande hade jag iaf!


FIGHT THE POWER



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0